Kamu-kamu Yang Comel

Sunday, February 24, 2013

Bubur Barli





Korang pernah makan bubur barli????






Tak pernah makan!!!!!






mmmmm.....mak LLK selalu buat utk minum petang....tu masa LLK kecik2 dulu......sekarang mak ai dah jarang buat.....sebab bz meniaga n jaga cucu sekarang.....setakat nak makan utk 2-3 org je, mak beli kat kedai je....



Petang ni ai buat bubur barli.....resepi nak buat bubur barli ni sama je konsepnya macam nak buat bubur kacang......
Kalau sape-sape yg boring asik2 buat bubur yg sama je, boleh lah try.......




Bahan-bahan:

barli (agak2 je utk berapa org nak makan)
Gula melaka 
Daun pandan
Santan




Cara-cara:

Rebus barli sampai kembang.....bila dah kembang masukkan gula melaka dan daun pandan.....masak sampai gula larut\ hancur.....kemudian, baru letakkan santan...sedia untuk dimakan :-)



~BYE~

0 comments :

Post a Comment