Kamu-kamu Yang Comel

Saturday, November 17, 2012

Jom Kenali Jenis-Jenis Pisang




Nie pisang emas. Saiznya kecil tapi rasanya manis compare pisang jenis lain









Ini pisang Ristali













Ini pisang Abu.....Juga dikenali sebagai pisang Nipah.....








Ini pisang Awak







Ini pisang berangan...Yang selalu ada kat bahagian market Jusco, Carefour dll







Ini pisang tanduk......Pisang yang LLK kenal sangat sebabnya saiznya paling besar dalam banyak-banyak pisang...........





Dari entri semalam, LLK rasa pisang yang officemate bagi tu lebih mirip macam pisang Abu/Nipah......Pisang jenis lain, macam tak sama je.....Betul tak????....








Kesian orang bandar macam LLK nie, jenis pisang pun tak tahu (malu..malu)..Tq sangat-sangat pada cikpuanfinas sebab bagi info pasal pisang nie (psssttt......kadang-kadang LLK rasa cikpuanfinas ni mcm ensiklopedia bergerak...semua benda dia tahu especially pasal makanan kampung, petua orang tua-tua...)


INFO ~KEBUN PISANG

~BYE~



0 comments :

Post a Comment