Kamu-kamu Yang Comel

Monday, February 20, 2012

Duit Syiling Baru vs Duit Syiling Lama

Lebih ringan dari duit syiling lama....Dah macam token pulak rasa, hehehe........Lagi satu, tak der ciri2x ke-tradisional-an / ke-Malaysia-an.....(kecuali kat gambar bunga raya sekuntum tu...Gambar yang lain, langsung tak paham ape bendanya tu)


Berat sikit dari duit syiling baru.......(sangat bercinta kalau nak pergi simpan duit syiling kat bank,huhuu)..........Setiap duit syiling mempunyai gambar yang berlainan pada belakang syiling.....Dan lebih mempunyai ciri2x ke-tradisional-an / ke-Malaysia-an.

cth: 50sen: wau bulan 
20sen : tepak sirih
10sen : Congkak
5 sen : gasing
1 sen: rebana ubi
RM 1 (Duit Syiling lama...Tapi sekarang dah tak der lagi dah) : Keris



p/s: LLK lebih suka kan ciri2x duit syiling lama dari yang baru nie.......Korang pulak suka yang mana satu?????

4 comments :

  1. betul tu....mmg la ringan ciri tradional xder...anak2 kita nnti pun dh tak knl benda tradisional

    ReplyDelete
  2. liana...sue tukar blog lg nie... dpt sinar br...hehehe http://hanaisa-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. @Hana

    Berapa kali dah mau tukar....hehehe...Tapi blog baru nie cantik

    ReplyDelete
  4. @Hana

    zaman2x kita pun tak berapa nak kenal sangat benda2x nie( tu pun tgk kat dalam buku)....

    anak2x kita lagi lah tak kenal agaknya......huhuuhuh

    ReplyDelete