Kamu-kamu Yang Comel

Tuesday, June 21, 2011

Sana Haram Sini Haram ...........

Sekarang ni banyak sangat makanan haram berleluasa kat Malaysia. Aritu secret recepi katanya tak halal. Tapi pihak pengurusan secret resepi menafikan dakwaan tersebut. Katanya diorang Tidak Guna Tepung Keluaran Puratos...

Tak lama lepas tu, mentega jenama golden churn disahkan tak halal olehJabatan Agama Islam Johor kerana mengandungi DNA babi. Maklumat lanjut, sila klik sini.
Nasib baik aku memang tak gunakan mentega nie. Harganya mahal sangat. Lebih baik guna planta. Murah pun murah ;-)



Yang terbaru, sos tabasco juga disahkan tak halal oleh jabatan agama islam. Aduhaiii,,, aku rasa sos nie kat nandos &  pizza berlambak-lambak.... . Dunia-dunia..... lama2x aku pun jadi was-was nak makan makanan kat luar. So, bila dah jatuh was-was jadi haram jugak kan..

                   
p/s: Kalau dulu ada seorang brahman Brahmin vegiterian menang kes saman sebab salah satu syarikat penerbangan Malaysia secara tak sengaja menghidangkan makanan yg mengandungi ayam. So, macam kes kita nie rasa-rasa boleh buat macam tu jugak tak???

3 comments :

  1. p/s: Kalau dulu ada seorang brahman yang vegiterian menang kes saman sebab dihidangkan makanan yg mengandungi ayam. So, macam kes kita nie rasa-rasa boleh buat macam tu jugak tak???

    Respon dari PM:
    1. Brahman ke Brahmin? Yang pasti bukan Brahim kan? Agagagagaga
    2. Takkan berlaku ape yang berlaku pade si Brahmin tu sebab.. ehem ehem.. tepuk dada tanyelah iman. Cakap lebih2 kang kene lak so pikir2 la.. :)

    ReplyDelete
  2. PM: a,ahhlah...typo error.Nasib baik ada kamus bergerak macam PM. tq ye ;-)

    Nasib baik tak tulis rempah brahim...Kalau tak terkejut pak brahim, hahaha....

    ReplyDelete