Kamu-kamu Yang Comel

Thursday, June 2, 2011

Refrigerator Latch Untuk Budak Nakal, Hehehe

Al-kisahnya Cik Anis sekarang nie dah pandai buka petis ais. Satu hari entah berapa puluh kali asik dok buka-tutup pintu peti ais. Sampai peti ais aku pun tak sejuk dah. Disebabkan tension sangat dengan perangai cik Anis nie, aku diside nak beli refrigerator latch. Aritu survey kat little whizz. Aku berkenan refrigerator latch macam picture kat sebelah kiri tu. Kan best kalau boleh dapat barang tu on the spot :-)
carian en. google
So, semalam aku pergi window shopping kat segala mak nenek kedai yang ado kat midvalley nie semata-mata nak cari refrigerator latch.1st sekali masuk kat jusco. Ingat nak cari refrigerator latch jenama 1st safe tapi refrigerator latch tu out of stock :-( . Selepas tu terus pi singgah kat carefour. Pun non ado jugak, benciiii...

Last sekali, aku pergi mothercare. Tetiba jumpa benda alah nie. Rasanya nie lah kot refrigerator latch. Siap doube comfirm balik kat salegirl tu..YES!!! memang benda tu refrigerator latch yang aku dok cari2x...Akhirnya,,,,,dapat  jugak beli benda alah ni ....Habis terbang $$$$ aku, huhuhu

carian en.google

Nilah hasilnya bila aku dah install kat peti ais.

 Dan nie reaksi anis bila dia tak boleh buka peti ais
   
Ingat lepas nie nak beli satu lagi untuk letak kat rumah mak. Mak aku dah complain coz anis suka main-main kat peti ais. Pastu siap ambik telur and baling-baling kat lantai...Kesian kat mak aku coz dapat cucu yang agak nakal, huhuhu...... Kat ikea ada jugak jual benda nie, Tak sampai RM10...Kat Daiso pun ada gak, RM7++...Erm,,,,tengoklah kalau rajin cuti hujung minggu nanti nak pergi cari lagilah benda alah nie.



p/s: Sekarang nie, anis pun suka main tingkap. Semalam masa aku & En.suami tengah tido boleh pulak dia pi bukak tingkap tu seluas-luas alam.Adoiiiii..buatnyer kang ju-on masuk ikut tingkap tu kang...naya makcik

3 comments :

  1. hikhik..bgus benda ni kan..bila dh ada kita pon tk risau sgt dh dia duk main..ank kita smpi skrg tk reti lg nk main peti ais..tkthulah akn dtg..hrp2 dia tk berminat..huhu

    ReplyDelete
  2. Mrs. Fiza: Darwisy budak baik... Anak saya semua benda dia buat mcm mainan dia, huhuhu

    ReplyDelete
  3. Salam kunjungan blog menarik... singgah la ke blog saya ;)

    ReplyDelete