Kamu-kamu Yang Comel

Sunday, February 20, 2011

Cerita Pasal Scalling & Braces

Pagi semalam, liana ada appointment dengan dentist sebab nak pakai braces. Tapi sebelum tu, nak minta advise dari doktor tu tentang keadaan gigi & apa2xlah yang berkaitan tentang pemakaian braces tu nanti (punyalah semangat nak pakai braces, hehehe)....Sampai kat klinik pergigian tu dalam pukul 12.30 tengahari.Nasib baik sampai awal sikit sebab klinik nie tutup pukul 2 petang. ( Nanti liana cerita kenapa kami sampai lambat kat klinik tu)....Di sebabkan liana baru 1st time jadi patient kat klinik tu so, kenalah isi form dulu....Dalam kurang 30minit, doktor tu panggil liana masuk kat dalam bilik rawatan..So, Liana pun bagitahulah masalah kat doktor tu...Selepas beberapa minit doc tu check keadaan gigi , Doktor tu putuskan yang Liana boleh pakai braces tanpa cabut sebatang gigi pun....Wahhhhh!!! mata aku dah bersinar2x kegembiraan... 

Tapi............. 

u kena buat small surgery pada gusi hadapan u coz u ada masalah Oversized labial frenum. OMG!!!!!....Disebabkan aku nie penakut yang teramat sangat, aku minta tempoh untuk fikirkan pasal buat surgery tu.Bila U dah bersedia, u datang buat appointment & I will do the surgery ok liana, huhuhuhu .. Tapi untuk hari nie, liana buat scalling dulu. Cerita pasal scalling nie, teringat zaman2x kat sekolah dulu....Setiap tahun mesti doktor & nurse akan datang kat sekolah untuk buat pemeriksaan pergigian kat murid2x...Dan aku adalah salah seorang mangsa yang tak pernah terlepas setiap tahun utk  mengadap nurse2x tu buat rawatan scalling..Nurse2x tu dahlah  ganas & kasar. Pernah ada sorang nurse ni dulu terscalling kat gusi( acctually ianya bukan gusi tapi daging lebih yang melekat kat gusi...aduhhh,,susah betul aku nak citer) .OMG!!! memang sakit giler sampai aku menjerit kesakitan...Giler punya nurse...Sampai sekarang nie aku memang fobia  jumpa doktor gigi..Tapi scalling yang aku buat pagi tadi memang serius tak sakit kalau compare masa kat sekolah dulu..Doktor tu pun buat laju & lembut je...Berbaloi dengan RM yang aku bayar kat dia, huhuhu......Selepas selesai scalling, liana singgah kat rumah mak ..Lepak2x kat sana sampai pukul 9 malam.Selepas tu singgah supermarket nak cari susu Anis tapi susu Anmum step 3 yang Anis selalu minum tu out of stok....3-4 kedai jugaklah kitaorang melilau mencari susu tu..Serius tak der. Semuanya kata out of stok...Giler ke apa tibe2x je tak der stok nie. Tokey kilang susu ni masih bercuti CNY ke??? ermmmm....Esok pagi, nak ke Carefour cari susu Anis tu....Kalau xder stok juga, nampak gaya kena tukar susu jenama lain ler...huhuuh


p/s: ngantokkkk...Time to sleep :-)

3 comments :

  1. Scalling semalam kena RM80, huhuhuh....tapi doktor tu buat lembut& cepat.

    ReplyDelete
  2. tak le mahal... ok lah tu regenye.. :)

    ReplyDelete