Kamu-kamu Yang Comel

Wednesday, October 20, 2010

Kepentingan Meletakkan Watermark Dalam Blog Anda

Selepasx2 nie aku ingat segala2 gambar yg belong to me nak bubuh watermark. Kenapa perlu letak watermark dalam setiap gambar2 yg di upload ke dalam blog? Salah satu sebabnya adalah melindungi gambarx2 kepunyaan anda daripada digunakan oleh orang lain. Another reason ianya salah satu cara untuk mempromosikan blog anda kepada blog2 lain di alam maya sana. Bila dah famous, barulah blog anda akan dikenali ramai.

Dah 2-3 hari jugaklah buat research pasal watermark nie. Kebetulan jumpa satu nota pasal nak buat watermark & print siap2 kat office . Malam tadi aku saje buat eksperimen keatas beberapa keping gambar yang ada dlm pc aku nie. Watermark tu mmglah jadi tapi xseperti yang aku nak (nie kes xjadi sbb nota tertinggal kat office,huhuhu)

Dalam kepala dah ada 2 sampel design watermark yang aku nak buat nanti. Apa2 pun tunggulah hasilnya bila benda alahh tu siap yek.. Semalam ada org offer aku join kursus Photoshop yg akan diadakan pada minggu depan, yahoooo!!!! mmg aku nak pun. Lokasi tempat kursus tu kat dalam office aku nie juga.Dekatkan!!! Rugilah kalau aku xjoin. Kalau nak belajar kat luar pun agak mahal jugalah yuran yang dikenakan. So, bila dah ada peluang depan mata baik kita gunakan sebaik mungkin. okla, sampai sini jelah coretan untuk kali nie. sambung esk pulak. Bye.

1 comment :

  1. Terima kasih atas informasi menarik

    ReplyDelete